Friday 12 April 2019

PAWANG DIRAJA BERKHIDMAT UNTUK MASYARAKAT


RAJA adalah lambang kekuasaan di negara kita. Lazimnya Raja akan memiliki segala kemewahan dan kemegahan dunia.  Malah Raja juga mempunyai Pawang atau Bomohnya sendiri. Pawang atau Bomoh Raja pastinya terkenal dengan kehebatannya.

Pawang DiRaja Paduka Raja Dato’ Setia Raja D.K. Prof. Dr. Hkalifah Hj. Hasim @ Mohsin atau lebih mesra dengan panggilan Tok Ayah pernah berkhidmat di Istana Sultan Perak  di bawah Sultan Idris. Beberapa tahun sebelum Sultan Idris mangkat Tok Ayah telah keluar kepangkuan masyarakat dan memberi khidmat kepada orang ramai.

Tok Ayah mengamalkan ilmu perubatan tradisional sejak berusia 20an lagi. Bagi Tok Ayah setiap penyakit ada ubatnya kecuali ajal yang tiada penawarnya. Firman Allah yang bermaksud : “Aku perturunkan Al-Quran itu menjadi ubat dan penawar bagi jiwa orang yang mukmin.”

Tok Ayah memang pakar dalam mengubati penyakit-penyakit kronik seperti barah (ketubuhan), Jantung, Buah Pinggang, Darah Tinggi, Kencing Manis, Tulang, Gout/Arthrits, Bausir, Hati (Cirrhosis), Migrane, Parkinson, Hempedu (Gallstone), Gila Babi (Sawan), HIV/AIDS, Leukaemia.

Disamping itu Tok Ayah juga boleh membuat rawatan bagi Lemah Tenaga Batin,Masalah Rumahtangga (ditinggalkan oleh suami/isteri) , Masalah Peribadi (jodoh berat /barang hilang), terkena sihir atau permainan ilmu hitam, pelaris perniagaan dan sebagainya.

Bagi penyakit kronik lazimnya Tok Ayah akan memindahkan penyakit itu kepada seekor kambing.  Sehinggakini Tok Ayah telah menyumbang khidmat baktinya kepada ribuan orang yang terdiri daripada pelbagai bangsa.

Untuk mendapat khidmat Tok Ayah anda boleh datang ke Pusat Rawatan Tradisional Pawang DiRaja, No. 2364, Jalan Padang Serai, Kampung Sempadan Kastam, 09400 Padang Serai Kedah. Bagi memudahkan urusan adalah lebih  baik anda menghubungi talian 017-535 5099 / 011-1882 8707 untuk membuat temujanji.

No comments:

Post a Comment